Oficjalna strona Facebook Gminy Świeszyno

eBOK woda

eBOK podatki

Imieniny: Bożeny, Franciszki i Zenona
niedziela, 22 Grudzień 2024

BIP

Herb Świeszyno

  • 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Stanowisko ds.obsługi organów gminy i BHP

Dane kontaktowe:
 
Imię Nazwisko Stanowisko / Dział Telefon Email Nr pokoju
Natalia Tytanicz-Bilo Obsługa organów gminy i BHP 94 3160151 n.tytanicz-bilo@swieszyno.pl 7
 

Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obsługi organów gminy i BHP, należy:

  1. obsługa techniczno-organizacyjna posiedzeń rady gminy i komisji;
  2. przygotowywanie i dostarczenie materiałów dla radnych;
  3. sporządzanie protokołów  posiedzeń organów gminy i komisji;
  4. prowadzenie rejestru uchwał rady;
  5. prowadzenie rejestru aktów prawa miejscowego i przekazywanie ich do publikacji;
  6. przedkładanie uchwał rady organom nadzoru;
  7. przekazywanie do realizacji uchwał rady właściwym komórkom;
  8. przygotowywanie projektów planów pracy rady i jej komisji,
  9. prowadzenie rejestru i sprawowanie nadzoru nad terminowym załatwianiem wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych;
  10. realizowanie zadań dotyczących organizacji załatwiania skarg i wniosków, które wniesiono do rady gminy;
  11. przygotowywanie projektów pism przewodniczącemu rady;
  12. przygotowywanie dokumentacji do wypłaty diet radnym i sołtysom,
  13. pomoc techniczno-organizacyjna w zadaniach przewodniczącego rady.
  14. Obsługa techniczno-organizacyjna organów sołectw.
  15. Organizacja i obsługa wyborów organów sołectw.
  16. Prowadzenie rejestru uchwał i wniosków z zebrań wiejskich oraz monitorowanie ich realizacji.
  17. Prowadzenie kalendarza korzystania z sali konferencyjnej.
  18. Realizacja zadań służby bhp w urzędzie gminy w tym: przeprowadzanie kontroli warunków pracy, bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń.
  19. Opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy, w szczególności: stosowanych urządzeń oraz wykonywania prac związanych z zagrożeniami wypadkowymi lub zagrożeniami zdrowia pracowników, obsługi urządzeń technicznych, postępowania z materiałami szkodliwymi dla zdrowia i niebezpiecznymi, udzielania pierwszej pomocy.
  20. Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą.
  21. Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników.
  22. Prowadzenie doradztwa w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
  23. Sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku okresowych analiz, stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy.
  24. Zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w stosowanych oraz nowo wprowadzanych urządzeniach.
  25. Praca w ramach zespołu badającego okoliczności i przyczyny wypadku przy pracy.
  26. Prowadzenie dokumentacji z zakresu bhp, w tym rejestrów.
  27. Prowadzenie szkolenia wstępnego - instruktażu ogólnego i wydawanie zaświadczeń z odbycia tego szkolenia.
  28. Przygotowanie skierowań na badania wstępne, okresowe i kontrolne pracowników zatrudnionych w urzędzie i kierowników jednostek organizacyjnych podległych bezpośrednio wójtowi.
  29. Organizowanie szkoleń okresowych zgodnie z wymogami i kwalifikacjami pracowników.
  30. Prowadzenie spraw związanych ze środkami ochrony indywidualnej, odzieży i obuwia roboczego, oraz środków ochrony osobistej.
  31. Prowadzenie spraw związanych zapewnieniem posiłków profilaktycznych i napojów.
  32. Wyposażenie i oznakowanie obiektu w instrukcje, apteczki pierwszej  pomocy oraz niezbędne znaki bezpieczeństwa.